گیاه برگ بیدی

گیاه برگ بیدی

 

                                           گیاه برگ بیدی

   برگ بیدی 

       نوشته شده توسط : شرکت زنده رود سبز

       طراحی و تولید انواع فضای سبز و باغ از صفر تا صد

       تخصص ما زنده کردن طبیعت سبز در محیط شهریست

       زمان مورد نیاز برای مطالعه : 10دقیقه

 

برگ بیدی یکی از بهترین گیاهانی است که به سادگی در آپارتمان رشد کرده و برگ هایی آویزان و زیبا دارد. برای نگهداری این گیاه نیازی به شرایط ویژه ای ندارید و نوع علفی آن به سادگی می تواند زینت بخش خانه شما باشد. برگ های برگ بیدی نوک تیز هستند، که بر روی آنها دو رگه از رنگ های متفاوت نیز قابل مشاهده هستند، این دو رگه اغلب و در بیشترین مدل به رنگ سبز، سفید و کرم هستند و اما رنگ بنفش آن نیز موجود است.

برگ بیدی

مشخصات گیاه برگ بیدی

اسم علمی برگ بیدی Tradescantia albiflora ، از خانواده Commelinaceae می‌باشد اسم علمی برگ بیدی Tradescantia albiflora ، از خانواده Commelinaceae می‌باشد این جنس داری ۶۰ گونه از گیاهان خشبی و علفی چند ساله می باشد.

انواع علفی آن به عنوان گیاهان آپارتمانی پرورش داده می شوند.
گونه مذکور بومی، آمریکای جنوبی است و برگهای زیبا و مناسبی برای آویز دارد.
این برگها تخم مرغی شکل، پهن و بدون دم برگ و به رنگ سبز روشن با نوارهای سفید یا کرم می باشند
.

برگ بیدی می‌تواند آزادانه در تمام طول سال گل بدهد.
معمولا گلهای آن صورتی، بنفش یا سفید هستند. برگ بیدی برای گلدان‌های آویزی بسیار مناسب است
.

برگ بیدی گیاهی سریع الرشد، کم توقع و ارزان است به طوری که از یک گلدان آن در یک سال متوالی میتوان ۵ گلدان جدید تهیه و تکثیر کرد. همچنین گیاه مناسبی برای پوشش گلدان های بزرگ و کاشت گروهی است، ساقه ها رونده و برگها بیضی شکل می باشند.
گاهی ممکن است برگی رشد نکند و فقط گیاه قد بکشد، در چنین شرایطی در صورت بلند شدن بیش از حد ساقه کمی آن را ببرید تا مشکل را حل کند. گیاه برگ بیدی همچنین از گیاهان تصفیه کننده هوا می‌باشد و شما می‌توانید با خرید گیاهان تصفیه کننده هوا به سلامت هوای محیط اطراف کمک کنید
.

نور:

 این بوته زیبا نیاز به حداقل یک ساعت نور مستقیم آفتاب در روز دارد و بهتر است بیش از ۴ ساعت در زیر نور مستقیم نباشد تا نیاز به آبیاری کمتری داشته باشد و بیش از حد در زیر آفتاب بودن از جذابیت گل شما می کاهد.

دما: حداقل ان در زمستان ۱۰ درجه و در تابستان درجه حرارت طبیعی اتاق کفایت میکند،البته در تابستان بهتر است در بالکن در محل سایه نگهداری شود. در زمستان های سرد نیز بهتر است گیاه به داخل منزل آورده شود تا از یخ زدگی در امان باشد.

خاک:

اگر خاک گیاه را مرطوب (و نه غرقاب) نگه دارید، بدون شک برگ بیدی رشد سالمی خواهد داشت.
غرقاب شدن ریشه برگ بیدی باعث از بین رفتن گیاه می‌شود پس تنها هنگامی به آن آب بدهید که خاک کاملا خشک شده باشد. اگه بصورت آویز نگهداری می‌کنید بخاطر بالا رفتن حرارت به بالا به و تبخیر بیشتر آبیاری بیشتری نیاز دارد
.

برگ بیدی

تکثیر:

 این گیاه به سرعت در آب و یا خاک ریشه می دهند.
از اواسط بهار تا اواخر تابستان که گیاه مادری تجدید رشد کرده و شاخه ها آن باید سرزنی و جوان شوند، می توانید شاخه های هرس شده را به طول
۵/۷  سانتیمتر جدا کرده و هر ۵ قلمه را در گلدانی با قطر دهانه ۹ سانتیمتر حاوی کمپوست خصوص بذر و قلمه قرار دهید.
خاک را نسبتا مرطوب کنید و گلدان را در دمای
۱۸ درجه سانتیگراد و نور کافی نگه دارید. پس از ۲ تا ۳ هفته ریشه دهی انجام می‌شود و شما می توانید مقدار آبیاری را بیشتر کرده و با کود مایع آنها را تغذیه کنید. در شرایط مشابه، قلمه در آب نیز ریشه خواهند داد.

عوارض و درمان برگ بیدی

 اگر زمانیکه از برگ بیدی نگهداری می کنید، مشاهده کردید برگهای آن نرم و آبکی شده و رنگ خود را از دست می دهند احتمال بدهید هوای سرد باعث یخ زدگی گیاه شده است.

 برگهای این گیاه در اثر تغذیه مصنوعی بیش از اندازه، ضخیم سبز روشن می‌شوند. تغذیه را متوقف کنید ، رنگ ابلق برگها، برمی گردد.

 لکه های سوخته قهوه ای روی برگها در اثر مواد براق کننده را متوقف کننده شیمیایی حادث می‌شود.

 اگر نوک برگها به طرف بالا برگشت و سپس سقوط کرد حتما هوای محیط آن گرم و خشک بوده است.
گلدان را به محل خنکتری ببرید و غبار پاشی را فراموش نکنید

 قاعده ساقه نزدیک سطح خاک در اثر آَبیاری زیاد و یا زهکش نامناسب، می پوسد. در صورتی که برگها بد شکل و چسبناک شدند و حشرات سبز رنگی هم اطراف گیاه دیده شد بهتر است هر دو هفته یکبار با یک حشره کش نفوذی سمپاشی صورت گیرد

 اگر نوک برگها به طرف پشت برگ خم شد و سطح زیرین آنها دارای تار عنکبوت بود کنه ریز قرمز عامل ان است،با سم کنه کش طبق دستور هر دو هفته یکبار سمپاشی کنید.

 در یک محیط خشک برگهای ترادسکانتیا قهوه ای را از تابش مستقیم خورشید در امان نگه دارید تا برگها رنگ پریده و دارای لکه های قهوه ای نشود.

ادامه مطلب
روف گاردن قیمت، نمونه طراحی و اجرای پشت بام سبز در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *