گیاه دیفن باخیا

گیاه دیفن باخیا

دیفن باخیا

گیاه زینتی دیفن باخیا که با نام علمی DIFFENBACHIA AMAENA شناخته می شود گیاهی است که همه ما نسبت به آن شناخت داریم و در اطراف خود آن را دیدیم. این گیاه زیبا که از خانواده گل شیپوریان می‌باشد دارای
۱۲ گونه مختلف و زیبا می باشد و همچنین این گیاه بومی کشور برزیل است گل دیفن باخیا دارای برگهای پهن و زیبایی می باشد که ترکیبی از رنگهای سبز و سفید و در بعضی قسمت‌ها زرد می باشد.

گیاه دیفن باخیا را میتوان داخل آپارتمان نگهداری کرد توجه کنید که در صورت قرار دادن این گیاه در معرض نور مستقیم نوک برگ های آن چار سوختگی می شود و پس از مدتی برگ خشک شده و از بین می رود. یکی دیگر از اثرات رسیدن نور مستقیم به گیاه رشد طولی ساقه و رشد علفی گیاه میشود در صورت نگهداری این گیاه در آپارتمان سعی کنید که هر ماه گلدان را بچرخانید
تا رویش گیاه به یک سمت نشود می توانید این گیاه را با حفظ فاصله مناسب کنار پنجره های شرقی و جنوبی قرار دهید
.

این گیاه گونه هایی که دارای برگهای سبز پررنگ می باشند سایه دوست می باشند اما نور غیر مستقیم نیز برای آنها لازم است در غیر اینصورت گیاه دچار رشد علفی می شود.

دیفن باخیا

آبیاری گیاه دیفن باخیا

درنگهداری این گل نکته مهم آبیاری آن می باشد پس باید از میزان آبیاری و زمان آبیاری آن مطلع باشید تا بتوانید گیاهی سرحال و شاداب داشته باشید پس با ما همراه باشید.

زمان آبیاری این گیاه هنگامی است که خاک سطح و رویی گلدان خشک شده باشد و بین دو آبیاری خاک گلدان مرطوب نباشد به این نکته نیز دقت کنید که نباید خاک این گیاه کاملا خشک شده باشد بعد از آن را آبیاری کنید
در گیاهانی که دارای گلدانهای بزرگ تری می باشند میزان آبیاری را افزایش دهید
.

می توانید در فصل زمستان این گیاه را هفته ۳ مرتبه و در فصل سرما هفته یک مرتبه آبیاری کنید بهتر است آبیاری گیاه را از گوشه های گلدان شروع کنید� تا به ساقه این گیاه آسیبی وارد نشود هرگز از آب گرم و یا آب سرد برای آبیاری این گیاه استفاده نکنید.

سعی کنید از آب جوشیده شده که هم دمای محیط منزل شما شده است استفاده کنید روشی وجود دارد برای اینکه بدانید گیاه شما تشنه است و یا خیر در این روش شما باید یک برگه گیاه تان را لوله کنید اگر پس از رها کردن دستان به سریع به حالت اولیه خود بازگشت یعنی این گیاه نیاز به آبیاری ندارد و سیراب است گیاه شما نیاز به آبیاری دارد و تشنه است.

دمای مناسب دیفن باخیا

در دمای بالا مخصوصاً در تابستان غبارپاشی گیاه را فراموش نکنید دقت کنید که هنگام  غبار پاشی همراه با اسپری این عمل را از راه دور انجام دهید اگر بر روی برگ ها از فاصله نزدیک غبار پاشی کنید باعث می شود تا اکسیژن کافی به برگ‌ها نرسد و گیاه نتواند عمل فتوسنتز را به خوبی انجام دهد.

باید توجه کرد که غبارپاشی برگ های گیاه را زیر تابش نور مستقیم انجام نداد زیرا باعث سوختن برگ می شود دمای مناسب برای رشد این گیاه بین ۱۶ تا ۲۶ درجه سانتیگراد می باشد در تابستان که هوا گرم تر می شود باید میزان آبیاری را بیشتر کنید دقت کنید که این گیاه را در مقابل باد سرد و یا کولر یا باد گرم قرار ندهید  از جا به جا کردن مکرر مکان گلدان بپرهیزید.

این گیاه نسبت به گرما مقاوم می باشد اما سرمایه بیش از اندازه را نمی تواند تحمل کند و سرما باعث ریزش برگهای پایینی این گیاه می‌شود و همچنین دمای پایین ۱۰ درجه را نمی تواند تحمل کند و در دمای بالای ۲۵ درجه نیاز به آبیاری بیشتر دارد.

خاک مناسب گیاه دیفن باخیا

خاک قلیایی و یا کمی اسیدی مطلوب ان گیاه می باشد در این قسمت چند ترکیب مناسب برای خاک این گیاه به شما معرفی می شود شما توانید از یک قسمت خاک جنگلی و یک قسمت خاک معمولی و خاک رس  برای بستر این گیاه استفاده کنید همچنین  میتوان از خاکهای مخصوص گیاهان زینتی و آپارتمانی استفاده کرد برای ترکیبات خاک این گیاه بهتر است که از کود حیوانی نیز استفاده کنید

اگر از این کود استفاده میکنید آن را با دو قسمت خاک برگ مخلوط کنید دقت شود که میزان استفاده کود حیوانی مناسب و اندازه باشد در غیر اینصورت ریشه این گیاه پوسیده می‌شود و در نتیجه گیاه شما خشک می شود همچنین می توانید با اضافه کردن مقداری شن و پیت ماس به خاک باغچه ترکیبی مناسب برای رشد گیاهتان فراهم کنید.

ادامه مطلب
گیاه برگ بیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *